WHERE ANOTHER MEDICINE LEAVES OFF..HOMEOPATHY BEGINS..

WHERE ANOTHER MEDICINE LEAVES OFF..HOMEOPATHY BEGINS..




KENAPA PERLU PILIH HOMEOPATHY?

Selama ini, kita biasa mendengar perkataan-perkataan ubat , racun, dadah dan penawar. Begitu juga dengan cara-cara pengubatan (practice of medicine) yang berbagai cara dan rupa. Sangatlah perlu bagi kita untuk mengetahui dengan terperinci pengkelasan tatabahasa ini untuk kefahaman.

Racun bererti bahan asal iaitu zat-zat yang paling mudah diambil atau digunakan tanpa diproses (raw material) samada bahan itu terdiri daripada bahan organic atau bukan organic, begitu juga bahan tulin atau synthetic. Apabila ia digunakan sewaktu badan dalam keadaan normal akan menjadikan badan penggunanya menjadi tidak sihat atau mendapat penyakit akibatnya.

Sebaliknya jika ianya digunakan dalam sukatan-sukatan tertentu sewaktu benar-benar sakit, ia dapat memulihkan atau mengembalikan kesihatan semula.Ubat digunakan sewaktu dalam keadaan sakit sahaja. Ia mungkin dalam bentuk bahan asli atau berupa percampuran bahan asal dan bahan-bahan lain seperti gula (lactose) dan sebagainya.

Sementara penawar pula adalah bebas dari sebarang racun dan tidak ada punca-punca yang menyebabkan akan terganggu kesihatan hasil pengambilannya. Ubat-ubat Homeopathy terdiri dari jenis ini. Oleh itu penawar Homeopathy dijamin bersih serta selamat. Kekuatan keupayaan tenaga penawar ini adalah dijamin kerana pembuatnya menurut proses potensi. Disamping itu melalui proses ini kuasa racun atau dadah dan bahan kimia langsung tidak ada dan dihilangkan. Atas faktor inilah ubat-ubat Homeopathy layak dipanggil penawar bukan ubat.

Perubatan biasa dihospital yang dipanggil Allopathy, walaupun menggunakan racun-racun atau dadah dalam sukatan tertentu tetapi sifat semulajadi racun itu masih ada dan tetap bertindak dalam tenaga negative. Walaupun sedikit digunakan, ia tetap bertindak sebagai racun yang akan menimbulkan kesan sampingan jika digunakan secara berterusan. Pengubatan secara Homeopathy adalah satu cara rawatan untuk menghilangkan atau menyembuhkan penyakit sebenar-benarnya dengan keahlian yang tersendiri.

Oleh itu Homeopathy lahir bukan sahaja sebagai satu seni penyembuh yang saintifik tetapi juga ia merupakan satu seni penyembuhan.

Pada kesimpulannya, kita begitu agak beruntung kerana hidup di dalam dunia kemajuan yang begitu pesat. Manusia di sana sini berlumba-lumba mengejar kejayaan, di samping banyak teknologi-teknologi baru tercipta. Begitu juga halnya dengan dunia perubatan. Sistem rawatan lebih bertambah maju dan ubat-ubat dapat diproses dengan cepat. Kebimbangan yang melanda kerana ubat-ubat yang dicipta dalam perubatan Allopathy (Perubatan biasa) ini kedapatan bahayanya lebih banyak jika dibandingkan dengan kebaikan yang diperolehi.

Dapatkah kita mempelajari dimana silapnya? Sehingga sesetengah pihak sahaja yang mendapat keuntungan yang maksima dari tindakan ini. Tentunya kita dapat meneka jawapannya iaitu pengeluar ubat dan para penjual ubat.

Sudah tentulah para pengguna menjadi mangsanya…

Akal yang sihat berada di tubuh yang sihat. Kesejahteraan dan kesihatan yang baik sangat diingini oleh setiap umat manusia, dalam menempuh hidup bahagia dunia dan akhirat. Segala-galanya akan hancur apabila kesihatan hilang, disusuli pula dengan sakit yang menimpa badan.

Penggunaan ubat secara Homeopathy dengan dos yang paling sedikit tetapi sebaliknya mempunyai kuasa aksi yang besar. Ia dapat menyembuhkan pelbagai jenis penyakit yang sudah lama ataupun baru dengan syarat gejala-gejala penyakit itu sesuai dan menunjukkan isyarat-isyarat yang boleh dirawat. Memandangkan perubatan Homeopathy ini boleh mengubati pesakit dengan penuh kecermelangan hasil dari kejayaan-kejayaan dan pengalaman yang lalu, maka tidak hairanlah ia cepat berkembang dengan luasnya dari tempat asalnya Jerman ke England, USA, Perancis, Australia, Itali, Pakistan, India dan mula bertapak dinegara-negara Asia Tenggara seperti Singapura dan Indonesia. Malaysia baru sahaja mula mengamalkan sistem perubatan ini.Walau bagaimana pun hanya sebilangan kecil sahaja yang mengetahui khasiatnya.

UBAT HOMEOPATHY BEBAS DARI BAHAN KIMIA DAN DADAH SERTA SELAMAT DIGUNAKAN TANPA KESAN SAMPINGAN.

0 comments:

Post a Comment

Untuk Makluman Anda

Rawatan Homeopathy hanyalah sekadar ikhtiar, sebagai rawatan alternatif dan tidak bermaksud untuk menggantikan kaedah perubatan allopati. Harap Maklum.

Produk yang disediakan juga adalah sebagai membantu kesihatan sahaja.

Related Posts with Thumbnails